ایجاد تعامل، راهی برای افزایش هواداران کمپین

در حالی‌که کارزارتان بزرگ‌تر می‌شود هوادارانتان را پر انرژی و فعال نگاه دارید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور در میان هوادارانتان شور و شوق ایجاد کنید و افراد بیشتری را به کارزار خود جلب نمایید.

– از هواداران خود بخواهید که مشارکت بیشتری نشان دهند
علاوه بر این‌که خودتان در شبکه‌های اجتماعی خبرهای تازه مربوط به پروژه ترویجی و کارزارتان را به اشتراک می‌گذارید، از هوادارانتان بخواهید که این اخبار تازه را با دوستانشان شریک شوند. فقط تصور کنید اگر هر کدام از هواداران شما پیامتان را به ۳، ۴ یا ۵ نفر برساند، با چه سرعتی کارزار شما رشد می‌کند. بدین ترتیب، توجه کسانی که قرار است در مورد موضوع پروژه ترویجی شما تصمیم بگیرند کاملاْ جلب می‌شود.
این‌ها ۳ نمونه از جمله کارهایی است که طرفداران شما می‌توانند برای کمک به کمپین، انجام دهند:

۱. به اشتراک گذاشتن اخبار کارزار:
از طرفدارانتان بخواهید که موضوع پروژه شما را همراه با لینک تارنمای‌تان برای ۵ نفر از دوستانشان ایمیل کنند، و یا از طریق فیس‌بوک بر روی صفحات (دیوار) آن‌ها به اشتراک بگذارند.
۲. انتشار اطلاعات مربوط به پروژه شما:
آیا هواداران شما حس و رابطه شخصی با موضوع پروژه ترویجی‌تان دارند؟ اگر این‌گونه است از آن‌ها بخواهید تا داستانشان را در وبلاگ و یا صفحه‌شان در شبکه‌های اجتماعی منتشرکنند.
۳. حضور فیزیکی در برنامه‌های کارزار:
از هوادارانتان برای شرکت در برنامه‌های مختلف دعوت کنید.

– نقاط اوج و لحظه‌های ناب برای کارزارتان ایجاد کنید
بهترین کارزارها تنها در یک ضرب‌العجل خلاصه نمی‌شوند. بلکه نقاط اوج بسیاری دارند. این فرازها فرصت مناسبی برای گردهم آوردن هواداران و جلب توجه افکار عمومی و افراد تاثیرگذار ایجاد می‌کنند. می‌توانید این «لحظات اوج» را در جدول زمانی کارزارتان بگنجانید، مثلاْ وقتی تحقق یک هدف و یا ضرب‌العجل، با موفقیت انجام می‌شود. یا حتی می‌توانید از مناسبت‌های ملی و یا محلی استفاده کنید. یک «نقطه اوج» می‌تواند یک عکس‌العمل به اخبار روز در حمایت و یا علیه کارزار شما باشد.

– اخبار و داستان‌ها و نقاط عطف کارزارتان را با هوادارانتان درمیان بگذارید
با به اشتراک گذاشتن اخبار و داستان‌های مربوط به کارزار و پروژه ترویجی‌تان، چه بر روی تارنما، چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در وبلاگتان می‌توانید به کسانی که ممکن است به موضوع پروژه شما علاقه داشته باشند و اصطلاحاْ طرفداران بالقوه به حساب می‌آیند، نشان دهید که چرا موضوع پروژه ترویجی شما اهمیت دارد.
کسانی که به پروژه شما پیوسته‌اند هم می‌توانند از پیشرفت کار باخبر شوند. این کار هم به تلاش آن‌ها اعتبار می‌دهد و هم حمایتشان را تقویت می‌کند. آن‌ها می‌توانند بگویند «من قسمتی از پروژه‌ای بوده‌ام که کاری را به ثمر رساند و تغییری ایجاد کرد. کاری که ارزش داشت».

– داستان‌های شخصی‌تان را بازگو کنید
مردم با داستان‌هایی که با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، احساس هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. در مقابل با داستان‌هایی که فقط آمار و ارقام خشک و یا کاری است ارتباط چندانی برقرار نمی‌کنند.  اگر نگران این هستید که موضوع پروژه ترویجی شما خیلی پیچیده و غیرشخصی است، نشان دهید که چگونه با آدم‌های واقعی ارتباط پیدا می‌کند. آیا موضوع آن به تجربیات زندگی شخصی شما مربوط است؟ آیا بر زندگی مردم دیگر تاثیر می‌‌گذارد؟ این داستان‌ها را برای هوادارنتان بازگو کنید تا در سطح عمیق‌تری با پروژه و کارزار شما ارتباط برقرار کنند.

– از قدرت نفوذ و نیروی حامیان مشهورتان استفاده کنید
پیوستن افراد تاثیرگذار به پروژه ترویجی و یا کارزار شما و حتی صحبت آن‌ها در مورد کارزارتان، فرصت بسیار خوبی را برای ایجاد جنب و جوش به شما می‌دهد. افراد سرشناس، سیاست‌گذاران، یا هنرمندان خیلی اوقات از پروژه‌های ترویجی و یا کارزارها حمایت می‌کنند. این حمایت معمولاْ هم توجه زیادی جلب می‌کند و هم پوشش مطبوعاتی زیادی می‌گیرد.
به یاد داشته باشید که حتماْ نباید مشهورترین افراد حامی شما باشند. محلی فکر کنید. چه کسانی در شهر  و یا محل شما، و یا حتی در فضای مجازی ممکن است از شما حمایت کنند که جلب توجه کنند؟ با هم‌فکری سعی کنید این افراد را پیدا کنید، از مقامات محلی گرفته تا اساتید دانشگاه تا گروه‌های محلی.

منبع مقاله و عکس