موسسات و انجمن‌ها ؛ سال نو، تصمیمات نو

سازمان مردم‌نهادِ شما باید تصمیم‌های مهمی برای سال نو بگیرد. در چند هفته آینده با دوستان و فامیل جمع شوید، خوش بگذرانید، و بر رویداد‌های سالی که گذشت تامل کنید. کمی نفس بکشید و قدر هر آن‌چه که دارید بدانید و سپس شروع  کنید به فکر درباره بهبود وضع سازمان خود در سال نو. در نظر داشته باشید که همه‌ی تغییرات از شخص شما شروع می‌شوند. بنابراین در سال نو این‌گونه عمل کنید:

کار‌های بیهوده را انجام ندهید

به جای این‌که به بار کاری خود اضافه کنید، به اطراف خود نگاه کنید و ببینید کجا می‌توانید یک جلسه اضافی را حذف یا یک سفر را کوتاه‌تر کنید. نکته‌ی مهم این است که با این روش شما می‌توانید بر آن کاری مهارت اصلی سازمان‌تان است تمرکز کنید.

این‌که «ما به پول، وقت، نیروی انسانی بیشتر نیاز داریم» را باور نکنید

درست است که ما همیشه نیاز به پول، وقت، نیروی انسانی بیشتر در سازمان‌های خود داریم، اما اگر دائم پروژه‌ها را به خاطر این «کمبودها» عقب بیاندازیم، هیچ وقت هیچ کاری انجام نخواهیم داد. همه ما بیست و چهار ساعت در روز داریم و مسئولیت ما است که وقت خود را صرف انجام کارهای محدود اما مهم کنیم. وقتی توجه خود را این‌گونه متمرکز می‌کنیم، می‌توانیم کار خود را با کیفیت بالاتری انجام دهیم که باعث می‌شود از منابع مالی و انسانی خود هم بهتر استفاده کنیم.

روی پروژه‌های بزرگ تمرکز کنید و سردرگم دنبال کردن فهرست‌ها نشوید

کسانی که در سازمان‌های مردم‌نهاد فعال هستند گله می‌کنند که بین نوشتن بلاگ، جمع آوری منابع مالی/انسانی و بازاریابی و نگه‌داری روابط صمیمانه با اهداگران  سرگردانند و همیشه غرق کارند. اما اگر از وقت خود خوب استفاده کنیم و آن را بر سر کار‌های اضافه هدر ندهیم. آن وقت می‌توانیم با ذی‌نفعان و اهداگران سازمان خود وقت بیشتری بگذرانیم و بلاگ محدودتر اما بهتری را بنویسیم و دنبال منابع تازه مالی برای پروژه‌های آینده بگردیم.

یاد بگیرید که «نه» بگویید

اشتباه بزرگ بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد این است که سعی می‌کنند پروژه‌های زیادی را هم‌زمان با هم انجام دهند. به جای این‌که دائم خود را غرق پروژه کنید، تمرکز خود را بر پرورش و بهبود مهارت‌های خود بگذارید که هنگامی که منابع مالی و انسانی فراهم شد بتوانید از آن‌ها بهترین استفاده را بکنید و تاثیر مثبت سازمان خود را به حد اکثر برسانید.

این نوروز فکر کنید چگونه می‌توانید سازمان خود را با حذف کارهای وقت‌گیر اما کم فایده بهبود دهید چرا که برخی اوقات به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ‌تر با تمرکز بر کارهای کمتر شروع می‌شود.     

منبع